Skočite na glavni sadržaj
Centar unutarnjeg tržišta EU - Logo

Stajalište Mreže ECC-Net o paketu za mobilnost putnika

15.04.2024.

‌Europska komisija nedavno je predstavila svoje planove za poboljšanje prava putnika i informacija za putnike. Nakon objave paketa za mobilnost putnika, Mreža Europskih potrošačkih centara (ECC-Net) pomno je razmotrila predložene mjere. Iako prepoznaje napore za jačanje prava putnika i pružanje boljih informacija, i dalje pronalazi prostor za poboljšanje zahtjeva vezano za zračne prijevoznike, probleme s prtljagom, nejasne definicije, transparentnost za putnike i ulogu nacionalnih i provedbenih tijela.

O čemu je riječ u paketu za mobilnost putnika?
Prijedlozi koji su obuhvaćeni paketom za mobilnost putnika odnose se na ključne aspekte iskustava putnika, uključujući provedbu prava, lakša putovanja i prelaske s jedne vrste prijevoza na drugu te bolju potporu osobama s invaliditetom ili smanjenom pokretljivošću.

Pitanja koja je potrebno riješiti u skladu s Mrežom ECC-Net
Budući da je Mreža ECC-Net u posljednjih 20 godina svoje savjete i pomoć pružila velikom broju putnika, stekla vrijedne spoznaje koje mogu biti ključne za osiguravanje učinkovitosti zakonodavstva kako je predstavljeno u paketu za mobilnost putnika. Na temelju svog iskustva, Mreža ECC-Net donosi tri glavne preporuke za poboljšanje prava putnika i informacija za putnike u EU-u:

  1. Potrebno je modernizirati propise, a ne ih mijenjati
    Iskustvo Mreže ECC-Net pokazuje da je sve teže pronaći sporazumna rješenja izvan suda. Stoga je potrebno pojednostavniti postojeću uredbu o pravima putnika u zračnom prometu kako bi se potrošačima pomoglo da bolje razumiju svoja prava i smanje sporove do kojih dolazi zbog različitih tumačenja te uredbe. Osim toga, nova pitanja mogu biti obuhvaćena unaprijeđenom verzijom propisa.

  2. Zahtijevati od internetskih stranica za usporedbu cijena i platformi za rezerviranje kapaciteta da budu transparentne
    Mreža ECC-Net zabilježila je porast broja pritužbi na posrednike, a problemi su postali očitiji tek nakon raširenih otkazivanja zbog pandemije bolesti COVID-19. Stoga, Mreža ECC-Net poziva na mjere kojima bi se osiguralo transparentno određivanje cijena i jasne, ali detaljne informacije od posrednika.

  3. Uskladiti standarde za prtljagu
    Pravila o ručnoj prtljazi uvelike se razlikuju među zračnim prijevoznicima u EU-u, zbog čega je praktički nemoguće uspoređivati cijene karata. Osim toga, ovdje se može uvrstiti presuda Suda Europske unije o ručnoj prtljazi kako bi se osiguralo da je zračni prijevoznici poštuju.

Dokument o stajalištu Mreže ECC-Net
Dodatne informacije dostupne su u najnovijem dokumentu Mreže ECC-Net pod nazivom „Paket za mobilnost putnika: iskustvo mreže ECC-Net“ [EN]. U njemu su naglašena određena pitanja koja se trebaju razmotriti kako bi se uspostavila odgovarajuća zaštita potrošača. Kako se prijedlozi kreću zakonodavnim postupkom, povratne informacije Mreže ECC-Net mogle bi biti vrijedan izvor za donositelje politika kako bi se osigurali jasni komunikacijski kanali, dostupna potpora i dosljedna provedba za sve vrste prijevoza.

Želite li znati više?
Dodatne informacije dostupne su u najnovijem članku Mreže ECC-Net "Europska komisija želi poboljšati prava putnika" [EN] i na internetskoj stranici Europske komisije: Paket za mobilnost putnika [EN].

Izvor: Mreža Europskih potrošačkih centara, 15.04.2024.