Dajte svoj doprinos raspravi o pravilima EU-a o audiovizualnim medijima
Što možemo učiniti da bismo poboljšali postojeća pravila EU-a o uslugama
emitiranja i audiovizualnim medijskim uslugama u digitalnom dobu? Kako najbolje
zaštititi djecu i druge gledatelje, podržati kreativni rad u Europi, potaknuti
našu bogatu kulturnu raznolikost, promicati pristup informacijama te regulirati
oglašavanje u audiovizualnom internetskom svijetu? Europska komisija
gledateljima i dionicima (sudionicima na tržištu, javnim organizacijama,
potrošačkim organizacijama) postavlja ta i druga pitanja u okviru javnog savjetovanja
koje je pokrenuto danas i kojemu je cilj 2016. predložiti reviziju Direktive
o audiovizualnim medijskim uslugama. Ta je Direktiva donesena 2010., a
sadrži pravila o pitanjima kao što su uloge i odgovornosti svih sudionika na
tržištu, promidžba europskih djela, oglašavanje i zaštita maloljetnika.
Komisija će proučiti potrebu za izmjenama postojećeg sustava. Razmotrit će i
potrebu za proširenjem postojećeg djelokruga kako bi obuhvaćao nove usluge i
sudionike koji nisu pokriveni definicijom "audiovizualnih medijskih
usluga" navedenom u Direktivi. Audiovizualni sektor ima izravan utjecaj na
ljude i poduzeća. Nalazi se u središtu europskog kreativnog i digitalnog
gospodarstva. Savjetovanje je otvoreno do 30. rujna, a dio je Komisijine strategije
jedinstvenog digitalnog tržišta, koju su u svibnju pokrenuli potpredsjednik
Ansip, zadužen za digitalno jedinstveno tržište, te povjerenik
Oettinger, zadužen za digitalno gospodarstvo i društvo. Njime
se istodobno donosi i ocjena u okviru Programa za
prikladnost i učinkovitost propisa (REFIT), kojim se želi poboljšati
kvaliteta zakonodavstva te zajamčiti njegova suvremenost i primjerenost svrsi.
Program REFIT dio je Komisijina novog Okvira za bolju regulativu.
Izvor: Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, 06.07.2015.