EU-ov pregled potrošačkih tržišta za 2015. pokazuje neiskorišten potencijal za e‑trgovinu
Komisija je danas objavila pregled potrošačkih
tržišta za 2015. godinu. Iz njega je vidljivo da je prekogranična e-trgovina u
Europi i dalje nedovoljno razvijena: 61 posto potrošača smatra da je sigurnije
kupovati putem interneta u vlastitoj zemlji nego u drugim zemljama EU-a
(38 posto). U pregledu je utvrđeno da su nedostatak povjerenja,
teritorijalna ograničenja i cjenovna diskriminacija i dalje prepreka
prekograničnoj e-trgovini. Komisija će do kraja godine iznijeti prijedlog
olakšavanja prekogranične e-trgovine u okviru digitalnog jedinstvenog tržišta.
Prijedlog će obuhvaćati pravila o ugovorima i zaštiti potrošača u internetskoj
kupnji, a ta će pravila će vrijediti na razini čitavog EU-a. Věra Jourová,
povjerenica za pravosuđe, potrošače i ravnopravnost spolova, izjavila je: „Pregled
potrošačkih tržišta za 2015. potvrđuje da potrošači još uvijek nemaju potpuno
povjerenje u prekograničnu e-trgovinu. Jedan od prioriteta Junckerove Komisije
jest dovršetak uspostave digitalnog jedinstvenog tržišta i iskorištavanje
njegova punog potencijala. Zbog toga moramo ukloniti preostale prepreke
prekograničnoj e-trgovini. Komisija će do kraja godine predložiti nova pravila
koja će potrošačima i poduzećima ponuditi bolji pristup digitalnim proizvodima
i uslugama u cijeloj Europi.“
Objavljeno je i priopćenje za medije.
Izvor: Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, 21.09.2015.