Izjava Europske komisije o onečišćujućim automobilskim emisijama
Nakon što je otkriveno da je proizvođač
automobila Volkswagen koristio softver za „poremećajne uređaje“ kako bi
zaobišao emisijske norme za određene onečišćivače zraka, Komisija je nadležna
tijela u državama članicama pozvala da analiziraju kako to utječe na vozila
koja se prodaju u Europi te zajamče strogo pridržavanje normi EU-a vezanih uz
onečišćujuće emisije. Komisija je sve države članice pozvala da provedu
potrebne istrage na nacionalnoj razini i podnesu izvješće o rezultatima.
Komisija je ponudila pomoć s razmjenom informacija među državama članicama.
Moramo dobiti potpunu sliku o broju automobila u Europi u koje su ugrađeni
poremećajni uređaji, zabranjeni Uredbom Euro 5/6 715/2007/EC.
Računamo na brz dogovor država članica o mjerama potrebnima da bi rezultati
mjerenja onečišćujućih emisija koja se provode radi homologacije vozila
odgovarali emisijama u stvarnim uvjetima vožnje te da bi se izbjeglo mijenjanje
rezultata prijevarnim softverom. Početkom 2016. počet će se uvoditi novi
postupak ispitivanja stvarnih emisija tijekom vožnje kojim će se dopuniti
trenutna laboratorijska ispitivanja, no još uvijek se moramo dogovoriti o tome
što učiniti s homologacijom u slučaju velikih razlika između rezultata
laboratorijskih mjerenja onečišćujućih emisija i mjerenja u stvarnim uvjetima
vožnje. Osim toga, povjerenica Bieńkowska pozvala je
luksemburško predsjedništvo Vijeća da to pitanje uvrsti na dnevni red Vijeća za
konkurentnost koje zasjeda 1. listopada.
Najčešća pitanja o pravilima EU-a o
automobilskim emisijama koje onečišćuju zrak dostupna su ovdje.
Izvor: Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, 25.09.2015.