Potrebno djelovati na prekograničnoj dostavi paketa radi poticanja kupnje putem interneta
U danas objavljenoj studiji
iznosi se da nacionalni poštanski operateri naplaćuju gotovo pet puta veće
cijene za prekograničnu dostavu paketa u odnosu na dostavu u tuzemstvu.
Rezultati javnog
savjetovanja Komisije o dostavi paketa, također objavljeni danas, potvrđuju
da potrošače i maloprodajne trgovce još uvijek odvraćaju visoki troškovi
prekogranične dostave i problemi s internetskim narudžbama koje obuhvaćaju
dostavu paketa iz jedne države članice u drugu. Potrošači u EU-u mogli bi
godišnje uštedjeti 11 milijardi eura kada bi mogli birati svu dostupnu robu i
usluge pri kupnji putem interneta. Trenutačno 44 posto potrošača kupuje putem
interneta u vlastitoj zemlji, no samo ih 15 posto naručuje putem interneta iz
drugih država članica EU-a. Kao što je navedeno u strategiji jedinstvenog
digitalnog tržišta, Komisija namjerava prekograničnu dostavu paketa učiniti
pristupačnijom te će u proljeće 2016. pokrenuti mjere usmjerene na poboljšanje
transparentnosti cijena i regulatornog nadzora nad prekograničnim tržištem
paketa.
Dodatne informacije dostupne su na ovdje.
Izvor: Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, 22.12.2015.