Skočite na glavni sadržaj
Centar unutarnjeg tržišta EU - Logo

Pregled potrošačkih tržišta 2016.

05.09.2016.

‌Europska komisija objavila je danas Pregled potrošačkih tržišta 2016. u kojem su potrošači u EU-u ocijenili funkcioniranje 42 tržišta robe i usluga. Poboljšali su se rezultati na tržištu, no više je napora potrebno uložiti u sektorima telekomunikacija i energetike.

Te ocjene pokazuju da tržišta funkcioniraju bolje nego prije dvije godine, kad je proveden zadnji pregled potrošačkih tržišta. Pozitivan trend zabilježen od 2010. dobiva zamah, a financijske su usluge one koje su najviše napredovale. Najbolja tri tržišta robe prema potrošačima su tržište knjiga, časopisa i novina, tržište opreme za razonodu (npr. igračke i igre) i tržište velikih kućanskih uređaja poput hladnjaka. Kad je riječ o uslugama, sva tri tržišta koja su potrošači ocijenili najboljima povezana su sa slobodnim vremenom i obuhvaćaju sve od smještaja tijekom odmora, preko usluga povezanih s kulturom i zabavom pa do usluga u području sporta, kao što su teretane.

Iz ovogodišnjeg je Pregleda vidljivo da potrošači imaju više povjerenja u tržišta zbog pravila pogodnih za potrošače, tržišnih reformi, kao i učinkovite provedbe pravila o zaštiti potrošača, izjavila je povjerenica za pravosuđe, potrošače i ravnopravnost spolova Věra Jourová. Moramo omogućiti da se taj obećavajući trend nastavi, posebno kad je riječ o tržištima koja još uvijek bilježe slabije rezultate, poput telekomunikacija i energetike. Zbog toga su potrošači u središtu prioritetnih projekata Komisije, kao što su jedinstveno digitalno tržište i energetska unija.

Potrošačke preglede upotrebljavaju nacionalni tvorci politika i dionici kako bi procijenili utjecaj politike tijekom vremena i usporedili stanje među državama članicama. Komisija razvija svoju politiku na temelju zaključaka pregleda potrošačkih tržišta.

Dodatne informacije i ključne zaključke pročitajte ovdje.

Izvor: Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, 05.09.2016.