Pregled obrazovanja i osposobljavanja (Education and Training Monitor) Europske komisije
Pregled obrazovanja i osposobljavanja godišnja je publikacija koja obuhvaća razvoj obrazovanja i osposobljavanja u EU-u. Oslanja se na širok raspon kvantitativnih i kvalitativnih izvora, koji obuhvaćaju podatke Eurostata, studije i istraživanja OECD-a, analize obrazovnih sustava koje je provela mreža Eurydice, kvantitativne analize podataka o istraživanjima i akademske mreže.
U ovogodišnjem izdanju Pregleda obrazovanja i osposobljavanja (Education and Training Monitor) Europske komisije govori se o napretku u ostvarenju važnih ciljeva EU-a, ali i ističe da države članice svoje obrazovne sustave moraju učiniti relevantnijima i uključivijima, posebice u pogledu integracije novopridošlih izbjeglica i migranata.
Kontekst
Pregled obrazovanja i osposobljavanja Europske komisije za 2016.
peto je izdanje tog godišnjeg izvješća u kojemu se na temelju brojnih podataka
prikazuje razvoj sustava obrazovanja i osposobljavanja u Europi. Njime se mjeri
napredak Europe u ostvarivanju glavnih ciljeva strategije Europa 2020. u
području obrazovanja u okviru šire strategije EU-a za rast i zapošljavanje.
U Pregledu se analiziraju najveći izazovi za europske obrazovne
sustave i predstavljaju političke mjere za njihovu prilagodbu društvenim potrebama
i potrebama tržišta rada. Izvješće sadržava usporedbu po državama, 28 detaljnih
izvješća za svaku državu te posebnu internetsku stranicu s dodatnim podacima i
informacijama. Plan ulaganja za Europu, program Erasmus+, europski strukturni i
investicijski fondovi, uključujući Inicijativu za zapošljavanje mladih, kao i
Obzor 2020. pridonose poticanju ulaganja te podupiru ostvarenje prioriteta
politike u području obrazovanja.
Glavne
prednosti i nedostaci
Glavne su
prednosti sustava vrlo niska stopa ranog napuštanja školovanja i visoka stopa
upisa maturanata u ustanove visokog obrazovanja.
✔️ U međunarodnim studijama upućuje se na nedostatke u pogledu
matematičkih vještina, pismenosti i vještina čitanja među
petnaestogodišnjacima.
✔️ Zbog političkih previranja usporila je provedba ključne
Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije i s njom povezana kurikularna
reforma.
✔️ U usporedbi s drugim državama EU-a stopa sudjelovanja u
predškolskom odgoju i obrazovanju i u obrazovanju odraslih na vrlo je niskoj
razini.
✔️ Usklađivanje strukovnog i visokog obrazovanja te obrazovanja odraslih s potrebama na tržištu rada razvojem standarda kvalifikacija u dogovoru sa socijalnim partnerima postupak je koji je vrijedan pohvale, ali je dugotrajan i još nije dao konkretnije rezultate.
Izvor: Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, 09.11.2016.