Skočite na glavni sadržaj
Centar unutarnjeg tržišta EU - Logo

Poticanje elektroničke trgovine i internetskog poslovanja u EU-u

02.12.2016.

‌Komisija predlaže nova porezna pravila radi poticanja elektroničke trgovine i internetskog poslovanja u Europskoj uniji. Prijedlozi su usmjereni na to da se potrošačima i poslovnim subjektima, osobito novoosnovanim te malim i srednjim poduzećima, olakša i pojednostavni kupovina i prodaja robe i usluga putem interneta.

Danas je Europska komisija predstavila niz mjera kojima će se unaprijediti sustav poreza na dodanu vrijednost za poduzeća koja se bave elektroničkom trgovinom u EU-u. Prijedlozi su usmjereni na to da se potrošačima i poslovnim subjektima, osobito novoosnovanim te malim i srednjim poduzećima, olakša i pojednostavni kupovina i prodaja robe i usluga putem interneta.

Pokretanjem europskog portala za online plaćanje PDV-a („sve na jednome mjestu”) znatno će se smanjiti troškovi izvršenja obveza PDV-a, a poduzeća diljem EU-a mogla bi uštedjeti 2,3 milijarde EUR godišnje. Novim je pravilima predviđeno plaćanje PDV-a u državi članici krajnjeg potrošača čime bi se ostvarila pravednija raspodjela poreznih prihoda među državama EU-a. Predloženim bi se mjerama pomoglo državama članicama da nadoknade izgubljeni PDV od internetske trgovine koji se trenutačno procjenjuje na 5 milijardi EUR godišnje. Prema procjenama, izgubljeni prihodi mogli bi dostići 7 milijardi EUR do 2020., stoga moramo odmah djelovati.

Nadalje, Komisija ostvaruje svoje obećanje da će državama članicama omogućiti primjenu jednake stope PDV-a za e-publikacije kao što su e-knjige i online novine koja vrijedi za tiskane publikacije. Ovo se ostvaruje ukidanjem odredbi prema kojima e-publikacije nisu mogle imati povlašteni porezni tretman odobren tradicionalnim tiskanim publikacijama

Dodatne informacije dostupne su ovdje.

Izvor: Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, 01.12.2016.